Recalling a passage from Levinas, which stated, "To approach the Other in conversation is to welcome his expression, in which at each instant he overflows the idea a thought would carry away from it. It is therefore to receive from the Other beyond the capacity of the I, which would carry away from it. Teaching is not reducible to...
Theology
Revrăjirea lumii: Biserica în mâna propagandei. Între Dumnezeul meu și dumnezeul tău politic
O analiză academică. Propaganda politic-religioasă este o formă de manipularea maselor care îmbină elemente de religie și politică pentru a promova o anumită ideologie sau un anumit set de valori. Aceasta folosește retorica, discursul și strategiile de comunicare pentru a influența opinia publică. În contextul materialului de față, putem afirma...
Immortalis. Răzvrătirea păcătosului
Așadar, problema care se ridică este una nu doar de comunicare, care, în mod matur și firesc, trebuia realizată de către Preafericitul Părinte Patriarh Daniel însuși, în cazul acesta - după cum am mai specificat în rândurile de mai sus - după consultarea cu ceilalți ierarhi, ci și una de moralitate. De fapt, tocmai acesta e miezul: lipsa curajului,...
Faces of Moderation: The Art of Balance in an Age of Extremes. Like a true STOIC.
Adherent Of A Philosophy Of Wisdom, Justice, Courage and Moderation. According to Craiutu, Aristotle considered moderation a moral virtue and Plato, in "The Republic", described moderation as the harmony between reason, spirit, and desire. "It's the disposition of the...
Pedofilia și Molestarea: o scurtă analiză
A pedophilic disorder is recognized for its impairment to the individual and for the harm, it may cause to others. Pedophilia is often considered a side issue and research into the nature of pedophilia is delayed in comparison to research into other psychiatric disorders. However, with the increasing use of neuroimaging techniques, such as...
A fi sau a nu fi pro avort? O problemă de iubire sau De la morala creștină la nihilismul moral
O societate în care mentalitatea dominantă ajunge să presupună, total greșit, că trebuie să avem doar un maximum de drepturi și nicio responsabilitate este opusul jalnic al societății democratice ideale în care ar trebui să avem un maximum de libertăți și de responsabilități. Biserica are, așadar, nu dreptul de a interzice ceva, ci doar pe acela de...
O societate fără iubire și morală, fără dreptate și echitate, ruptă de Dumnezeu, este o societate moartă.
"Unitatis redintegratio" de Conciliul Vatican II, Vatican, 1964