Evelyn De Morgan- artista lunii August 2018

12.08.2018

Estimated reading time: 3 minutes, 21 seconds. Contains 672 words

Evelyn De Morgan, n. 30 august 1855, Londra, Anglia, Regatul Unit - 2 mai 1919, Londra, Anglia, Regatul Unit, a fost o pictoriță prerafaelită, a cărui stil matur se distinge prin precizia acordată detaliilor și prin jocurile de umbre și lumini, jocuri folosite ca metafore în lucrările ei cu tematică spirituală, biblică și literară, ezoterică și mitologică.
 

Instruită de unchiul ei, Rodhamn Spencer-Stanhope, aceasta a reușit să intre la Școala de Arte Plastice Slade și, mai târziu, a studiat în Italia, la Roma și la Florența. Inspirată, de asemenea, de picturile romantice ale lui Dante Gabriel Rossetti și, mai ales, de picturile lui Edward Burne-Jones, prieten foarte apropriat de al ei de altfel, aceasta a avut prima expoziție la Grosvenor cu tabloul "Ariadne la Naxos", în 1877. După ce s-a căsătorit cu olarul William de Morgan, în 1887, totuși, aceasta s-a implicat în mod activ în mișcarea Pre- Raphaelită. 


Altfel spus, dacă la început o întâlnim pe Morgan cu reprezentări ale influenței clasice predate la Slade School of Art, de Sir Edward Poynter, în următorii ani din viață o găsim pe artistă promovând stilul Pre-rafaelit, lucrările ei bazându-se de această dată pe sensurile alegorice și referințele simbolice la viață, moarte, și rolul femeii într-o societate patriarhală, așa cum se vede în tablouri precum "The Gilded Cage" și "Prizonierul". 


Acordând o deosebită atenție anumitor culori, cum ar fi violetul, galbenul și roșul, această pacifistă convinsă a creat multe opere cu mesaje anti-război, precum "Crucea Roșie" sau "S.O.S."(...) 


După căsătoria cu William de Morgan, mama acestuia, fost medium, a încurajat-o pe nora ei într-o gândire neortodoxă, fapt care se observă și din anumite lucrări ale artistei, lucrări care fac referire la spiritism și ale componente ale acestuia; care fac referire la zbuciumul acesta interior al credințelor, cât și la mai toate experiențele și experiențele paranormale; Jane Hales, modelul preferat al artistei, întruchipând în mai toate capodoperele cele mai sus menționate.


Astfel, prototipul femeii prerafaelite în viziunea Evelynei contrastează semnificativ cu femeile pictate de bărbații artiști prerafaeliți, femei care par a fi niște construcții efemere, de vis- cum ar fi femeia prerafaelită a lui Bones- în comparație cu ceea ce ne prezintă Morgan, adică prototipul unei femei frumoase, atletice, puternică și robustă, ca de exemplu cea din "Flora", "Lux în Tenebris" și "The Dryad". 


Astfel că, Wiilliam Blake Richmond amintește despre ea următoarele: "Her industry was astonishing, and the amount which she achieved was surprising, especially considering the infinite care with which she studied every detail. This is Evelyn de Morgan!" Aceasta este una dintre cele mai remarcabile pictorițe ale vremurilor, una dintre cele mai deosebite pictorițe prerafaelite alături de Marie Spartali Stillman, despre care am vorbit în articolele anterioare. 


Acestea fiind spuse, vă invit cu drag să vizualizați o parte din galeria artistei de Morgan și să examinați unele dintre cele frumoase operele ale ei.


Referințe: în josul paginii ↓ Update: 29.08.2020



Referințe:

artsy.net

artrenewal.org

arthistoryproject.com

biography.com

victorianweb.org